poniedziałek, 24 maja 2010

O produktach Herbal Pets cz.1

Ostatnio dużo się dzieje na gryzoniowych forach w tematyce konkursowej. Na gryzonie.info do 27 maja trwać będzie głosowanie w konkursie na Najlepiej urządzoną klatkę dla chomika, Odę do świnki morskiej oraz Najśmieszniejsze zdjęcie królika.
Biorę udział w konkursie na klatkę i odę, dlatego zachęcam gorąco wszystkich zarejestrowanych do oddawania głosów :)

Oprócz tego pochwalę się, że jakiś czas temu udało mi się wygrać konkurs z okazji Dnia Szczura na gryzonie.info. Tydzień temu przyszła paczka z nagrodami od Herbal Pets, sponsora konkursów:
  • sianko rumiankowe
  • zioła podstawowe dla szczura
  • grysik witaminowy z algami
  • gryzaki warzywne
  • zioła z jodem
Od czasu wygrania w październiku innego, podwójnego konkursu, poza kilkoma wyjątkami, nie musiałam w ogóle kupować produktów z HP. Także warto rejestrować się na forum i brać udział w konkursach.
Dla tych, którzy zastanawiają się, jakie produkty z HP warto kupić swojemu chomikowi czy innemu gryzoniowi, umieszczam listę tych, w których moje chomiki rozsmakowały się najbardziej. 

Zioła podstawowe dla chomika/szczura/myszoskoczka:
różnice we wszystkich mieszankach są bardzo małe. Jedne nie zawierają mięty, inne tak; jedne zawierają dodatki wierzby, inne brzozy. Warto zawsze mieć zapas ziół dla urozmaicenia diety gryzonia. Posiadają wiele witamin i minerałów, jednocześnie nie tucząc. Moje chomiki często zaglądały do miseczki i wybierały to, co im najbardziej smakowało. Polecam umieszczenie ziół w większym pojemniczku, inaczej gryzoń sporą część może wyrzucić.
Moja ocena: 8/10


Grysik witaminowy z algami
moje maluchy bardzo lubią ten produkt. Jednak z moich obserwacji wynika, że nie warto podawać go w sypkiej postaci prosto z opakowania. Po zmieszaniu z innymi dodatkami HP, grysik opada na dno miseczki i pozostaje niezauważony przez chomika. Dlatego idealnym wyjściem jest 
(przepis:) zmieszanie 1,5 łyżeczki grysiku z 1 łyżeczką jogurtu naturalnego. Powstałą papkę można podawać na dwa sposoby:
  • zwyczajnie łyżeczką nałożyć do miseczki
  • uformować kulkę albo nałożyć do foremek na lody (najlepiej silikonowych) odczekać kilka godzin, aż masa wyschnie, i w formie twardych gryzaczków podać chomikowi.
Z ilością grysiku podawaną chomikowi należy uważać, zwłaszcza jeśli nie odsiewamy słonecznika z karmy podstawowej. W skład grysiku wchodzi sporo łuskanych nasion.
Moja ocena: 9/10

Owoce tropikalne/chipsy naturalne banan
opisuję je jako jedno, bo owoce tropikalne to w większości banan. Te dodatki najczęściej są zjadane jako pierwsze z racji tego, że są słodkie. Dlatego trzeba z nimi uważać i nie podawać ich przy każdej okazji, jeśli dbamy o dobra formę chomika. Warto przekonywać nimi do siebie dopiero co kupionego gryzonia albo stosować je jako nagrody podczas uczenia korzystania z kołowrotka czy przebiegania przez tor przeszkód. 
Moja ocena: 9/10


Więcej produktów w kolejnych notkach :)

11 komentarzy:

  1. Cześć! Tutaj autor bloga gerbile, jak zapewne wiesz blog przestał funkcjonować z powodu skasowania.Dlatego postanowiłem założyć całkiem nowego zadbanego i czystego bloga mianowicie adres to:
    diamond-hamsters.blog.onet.pl
    Więc jeżeli nadal chciała byś być informowana o NN proszę o napisanie o tym w komentarzu, pozdrawiam i liczę na pozytywną odp.Przepraszam za spam ale muszę zebrać grupę osób a z tego powodu że jeszcze nikt nie zna tego bloga to jedyny środek kontaktu przepraszam i jeszcze raz pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja lubię czytać Twoje notki. :D Ciekawie napisane. Ja też nie kupuję HP, mam zapas z konkursów :). Moja uwielbia grysik jak i jogurt, więc ,,przepis'' trzeba będzie wypróbować.

    Mówisz o fotkach. Dam zdjęcia, ale nie Gryzi, lecz jej rodzinki (no, moze pare fotek chomiczki też się znajdzie). Więc pozdrawiam!

    negra-site

    OdpowiedzUsuń
  3. No i kolejny ciekawy wpis, który można przeczytać w fotelu z filiżanką herbaty. Szkoda, że trochę rzadko się pojawiają, ale lepsze rzadkie i bardzo dobre, niż częste i beznadziejne. Pozdrawiam i dziękuje za wpis o żywieniu, który się napewno przyda ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie to opisałaś na prawdę nie opisał bym tego lepiej a i gratuluję zwyciężenia konkursu : )
    A i zapraszam do mnie na nową notkę a wniej stare jak świat sposoby żywienia chomików pozdrawiam : ) [diamond-hamsters.blog.onet.pl]
    PS.Ja informuję ciebie o NN a ty mnie tak?

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna notka, jak wszystkie zresztą :P
    Pzdr.*. [w-e-z]

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna notka ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej :). Ja wiele produktów HP nie wypróbowałam, tylko jakieś korzonki i pomidorki plus próbki z konkursu na e-chomiku. Moje chomiki nie wszystko jakoś lubią. Wiele z tych najbardziej polecanych zwyczajnie olewają dlatego rzadko kupuję HP. Ale jak będe miała więcej kasy może w któryś zainwestuję :).

    U mnie NN, a w niej metody oswajania wzbogacone o kilka nowych fotek :). Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam ;** Świetnie opsiane, mój Stefan za HP bardzo przepada, kocha zioła podstawowe, nastomiast mniej je zioła od Herbal Farm, które w naszym mieście są znacznie bardziej dostepne, niż HP'eki :/ Świnki znowu te suszki z HF jedzą ;P
    Dostałam też próbki - Jak Camille, z HP i chomik zajadał, tylko omijał gryzaczki kminowe i warzywne.
    Pozdrawiam ;**
    I zapraszam na reaktywację jedynej gazetki bloggowej, poświęconej blogom zwierzęcym...
    { News-Animal }

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej!
    Ja to chyba wszystkie produkty HP sprawdziłąm :D
    Bardzo fajnie to opisałaś.
    u mnie NN - www.chomchomiki.xx.pl
    pzdr. :*

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie NN, zapraszam!
    Pzdr.*. [w-e-z]

    OdpowiedzUsuń
  11. lubie czasem zaglądać do ciebie
    Ateraz mam powód zamieszkał ze mną królik .
    zamraszam tez na moje candy

    OdpowiedzUsuń